Skoči na glavno vsebino

Svetovni dan učiteljev, 5. oktober, smo letos v OŠ in vrtcu Sveta Trojica obeležili malo drugače kot običajno. Ta dan so v okviru Unescovega projekta Učenec poučuje in šolskega parlamenta na temo Moja poklicna prihodnost na šoli potekale različne dejavnosti.

Cilj tovrstnih dni in dejavnosti je, da učenci dobijo čim več informacij o različnih poklicih in da se skozi otroške in mladostniške oči preko igre vživljajo v različne poklicne vloge. Naš namen je bil hkrati tudi, da učenci v tem raziskovanju odkrivajo svoja močna področja, svoje spretnosti in kompetence, ki so zelo pomembne pri odločitvi za svoj poklic.

Učenci od 1. do 5. razreda so v različnih delavnicah in ustvarjalnih kotičkih odkrivali ter spoznavali različne poklice. Ta dan nas je obiskal tudi poseben učitelj in pisatelj Igor Plohl. Z nami je delil svoje izkušnje in modrosti, ki so oblikovale njegovo poklicno pot. Lepo in poučno ga je bilo spoznati.

Učenci so v refleksijah dneva zapisali, da so v tem dnevu zelo uživali in se zabavali. Učencem 3. razreda je bilo zelo všeč delo po kotičkih, kjer so se prelevili v zdravnike, kozmetičarke, farmacevte, gradbenike in prometnike. Učenci 4. in 5. razreda so drug drugega naučili različnih spretnosti, pri čemer so ugotovili, da ni lahko biti učitelj, če so učenci glasni. Učence je še posebej navdušil učitelj Igor Plohl, ki je na invalidskem vozičku in piše pravljice za otroke. Spoznali so, da lahko tudi ljudje na invalidskem vozičku živijo običajno življenje, da se lahko ukvarjajo s športom, hodijo v službo in imajo prijatelje. Nekateri učenci so izpostavili spoštovanje do invalidov, ki so v življenju tako pogumni in vztrajni.

Učenci od 6. do 9. razreda so se na ta dan pripravljali že nekaj časa. Učencem smo ponudili možnost, da se sami preizkusijo v vlogi učitelja in da sami oblikujejo učni proces. Za en dan so se prelevili v učitelje. Učitelji so bili opazovalci, pomočniki in mentorji učencem – učiteljem. Ni bilo lahko stopiti pred sošolce v vlogi učitelja. Ko so premagali začetno tremo, so vsi mladi učitelji svojo nalogo odlično opravili. Učenci 6. razreda so se preizkusili v zabavnem kvizu pri matematiki in ustvarjanju pri glasbeni umetnosti. V 7. razredu so se podali na znanstveno področje in pripravili delo z mikroskopom. Učenci 8. razreda so ustvarjali v različnih tehnikah pri likovni umetnosti, nadaljevali pa so z zanimivim športnim poligonom pri športu. Vsak izmed devetošolcem je želel svoje sošolce nekaj naučiti: pletli so zapestnice, sestavljali origamije … S temi dejavnostmi smo sodelovali v Unescovem projektu Učenec poučuje, obenem pa smo obeležili svetovni dan učiteljev.

Dan smo zaključili z ogledom filma Besede svobode. Ker zaradi varnostnih ukrepov nismo mogli v kinematografe, smo kino povabili v našo šolsko telovadnico. Ker smo zaradi predvajanja filma potrebovali temo, je pouk potekal popoldan. Vsak učenec si je na tribunah poiskal svoj kotiček, prinesli smo odeje, da nam je bilo udobneje.

Učenci so bili navdušeni nad takšno obliko ogleda filma. Film je prikazoval težko življenje in delo učitelja v šoli z narodnostno in jezikovno različnimi učenci, močno sporočilo filma pa je pustilo nepozaben vtis.

Polni novih spoznanj in doživetij smo v poznih večernih urah zaključili ta poseben dan.

 

 

Natalija Novak mentorica Šolskega parlamenta

Metka Beber UNESCO koordinatorica

Dostopnost